nieuws
Helldivers II

Arrowhead CEO viert Sony's nieuwe standpunt over Steam op de meest originele manier mogelijk

Johan Pilestedt wil door de negatieve recensiegrafiek een nieuwe cape maken voor je Helldiver.

Dat de videogame-industrie zich op een tweesprong bevindt, is iets wat we zowat elke dag vermelden bij elk nieuwsbericht over interne herstructureringen, ontslagen en sluitingen van studio's. De grote bedrijven (die de investering in de games leveren en controleren) hebben veel minder gevoel voor de wisselende mening van de community, en het zijn de onafhankelijke studio's die een beter begrip lijken te hebben van wat gamers willen spelen en hoe ze het aan hen kunnen leveren. Larian is een van de belangrijkste exponenten, net als Arrowhead Studios.

Vanmorgen zag een volledige ommekeer van Sony's pc-publicatiebeleid dankzij Helldivers II. De game van Arrowhead is niet alleen een geldmachine als live-service, het is ook een van de weinige games van het moment waar ze erin geslaagd zijn om een meta- en in-game-systeem te creëren dat het model laat werken en bloeien. De controverse van het afgelopen weekend heeft het harde werk van de afgelopen maanden bijna weggevaagd, maar Arrowhead CEO Johan Pilestedt heeft laten zien dat hij weet hoe hij de zaken moet omdraaien en spelers weer aan zijn kant moet krijgen.

Wat je kunt zien in de afbeelding die de ontwikkelaar heeft gepost, is de huidige bijgewerkte grafiek van de negatieve recensies die Helldivers 2 verzamelde op Steam, die Pilestedt van plan is te veranderen in een nieuwe cape (een puur cosmetisch accessoire) voor spelers. Blijkbaar is het voorstel geprezen (niet zonder enkele grappen) door het grootste deel van de community, en het lijkt erop dat Helldivers II binnen de kortste keren dit donkere weekend achter zich zal laten waarin tirannie bijna de Super-Aarde democratie versloeg.

Helldivers II