logo hd live | Sker Ritual

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Lily in Puzzle World

Lily in Puzzle World

Zou een ongelooflijk eenvoudig puzzelspelletje iets kunnen zijn om te doen in de duisternis van de winter?

Geen ander spel dan het meesterwerk Tetris is het bewijs dat een eenvoudig ingenieus idee genoeg kan zijn. Er is niet veel meer voor nodig dan alleen die vindingrijkheid om iets te creëren dat voor altijd kan vermaken, en het puzzelgenre is hier in veel opzichten heel dankbaar voor. Natuurlijk kan het worden aangekleed in een mooie visuele outfit of vergezeld gaan van een spannend verhaal, maar hoe goed alle puzzels zijn, wordt zo centraal. Je kunt al het andere tot een minimum beperken en toch iets geweldigs hebben. Er zijn maar weinig genres die hier zo goed mee weg kunnen komen als de kern intact is.

Het is iets meer dan zes maanden geleden dat ik Color Pals heb geprobeerd en hoewel mijn hart een beetje harder klopt voor puzzelspellen, had ik er helemaal niet veel plezier in. Maar daar zullen we niet bij stilstaan. De reden dat ik het noem is dat Lily in Puzzle World een beetje zo is, maar het slaagt erin om in al zijn eenvoud iets leuker te zijn.

Lily in Puzzle World

Toch is het te simpel. Zowel qua puzzels als qua uiterlijk. Op een scherm moet je het figuurtje Lily naar een deur krijgen die betekent dat je het parcours hebt voltooid. Maar eerst moet je een blok bereiken met een sleutel erop om de deur te openen. Het is meestal heel eenvoudig, en hoewel er in de tweede helft enkele obstakels aan de banen worden toegevoegd, zul je merken dat je in vrij korte tijd door de vijftig levels van het spel raast. Een leuke, maar ietwat vermoeiende, muzieklus begeleidt je kleine avontuur en het ontwerp van de levels wordt al snel repetitief, maar met een enigszins variërende moeilijkheidsgraad en met iets andere objecten. Wat betreft de muzieklus, het doet me denken aan een die ik vele jaren geleden heb geproduceerd voor de mobiele game van een vriend. Nu denk ik niet dat het gestolen is of zo, ik wil alleen de eenvoud ervan benadrukken. Hoe dan ook, het wordt vervelend en hier is iets meer nodig.

Lily in Puzzle World

Naast zaagbladen, pijlen en het risico om een sprong te missen, is er een functie die de grote lelie in een kleinere vorm verandert. In deze vorm kun je door kleinere ruimtes komen en hoger springen. Er zijn ook enkele blokken die bewegen of naar beneden vallen als je erop loopt en ook paddenstoelen waar je op kunt stuiteren. Het feit dat de cursus op een vast scherm plaatsvindt betekent dat je een goed overzicht krijgt en snel weet hoe de reis naar het doel eruit zal zien. Je hoeft alleen maar een snelle blik op de cursus te werpen en je weet hoe je het allemaal moet oplossen, en hier kan ik voelen dat het met dit in gedachten veel lastiger had kunnen worden gemaakt. Een extra twist die na een aantal levels verscheen, zou het leuker hebben gemaakt.

Lily in Puzzle World

Wat betreft het ontwerp, ik ben een beetje in conflict. Het heeft een visuele stijl die te vergelijken is met zo'n kleurboek dat je zelf invult. Behalve Lily is het allemaal zwart-wit, en hier had je iets interessants kunnen doen; Blokken die worden ingekleurd als je er bijvoorbeeld op loopt. Het komt zo vaak voor dat je na het afronden van een aantal vakken gaat denken: "ja, er gebeurt niets meer?".

Sommige banen bieden een beetje een uitdaging, vooral als het gaat om de timing van sprongen, en ik kan me voorstellen dat dit een goede toegangspoort is tot puzzelspellen voor jongere mensen. Voor mij persoonlijk voelt dit veel te makkelijk en dit had wel wat moeilijkere puzzels kunnen gebruiken. Het is op geen enkele manier een ramp, maar in veel opzichten bestaat het gewoon in al zijn uitgeklede eenvoud en is het misschien geschikt voor een echte beginner in puzzelspellen die nog steeds zoiets wil proberen.

04 Gamereactor Netherlands
      4 / 10
      +