The Elder Scrolls Online: High Isle

The Elder Scrolls Online: Hoog Eiland

We reisden naar High Isle en we kwamen om je te waarschuwen om je voor te bereiden met goede uitrusting, want de nieuwe uitbreiding van The Elder Scrolls Online brengt een hele reeks nieuwe functies met zich mee.

Bethesda heeft gezegd dat deze nieuwe uitbreiding meer dan 30 uur aan gameplay toevoegt aan de enorme rollenspelsaga. We kunnen je vertellen dat ze niet ver weg zijn (dat kan zelfs tekortschieten), want een van de meer verrassende dingen is het enorme aantal missies, avonturen, objecten en actie dat aan de speler wordt gegeven in The Elder Scrolls Online: High Isle.

Zoals de eigen naam al aangeeft, brengt deze uitbreiding ons naar het thuiseiland van de Bretons, en laten we de cultuur en kenmerken van het ras ervaren in hun geboorteland: High Isle, in de Systres-archipel. Hardcore fans van The Elder Scrolls-gameserie zullen hebben gemerkt dat dit een compleet nieuwe locatie is die geen van de vorige games heeft verkend. Hiermee wil Bethesda de lei schoonvegen en een nieuwe start geven aan zijn massively multiplayer role-playing game, op zoek naar de goedkeuring van zijn ervaren spelers en tegelijkertijd nieuwe rekruten verwelkomen.

The Elder Scrolls Online: High IsleThe Elder Scrolls Online: High Isle

High Isle is een eiland nederzetting heel anders dan het luidruchtige en onrustige continent Tamriel. Hier hebben zowel edelen als handelaren een welvarende en rustige samenleving opgebouwd; maar dat betekent niet dat het veilig is. Het leven op het eiland zal drastisch beginnen te veranderen op het moment dat onze laarzen de grond raken.

Zodra we van boord gaan en een voet op het eiland zetten, zal een personage ons om hulp vragen. Dit is hoe de hoofdverhaallijn, die ons een weg door de uitbreiding zal leiden, begint. Dit verhaal is zo ontworpen dat, zolang we in een mysterieus en diep verhaal terechtkomen, het ons op zijn beurt zal helpen om door elke hoek van de nieuwe locatie te gaan. Onderweg krijgen we de kans om nieuwe secundaire percelen te beginnen (en we kunnen bevestigen, er zijn er veel!) waarbij we nieuwe schatten en functies in de uitbreiding zullen ontdekken. Maar we zullen ook nieuwe schurken en vijanden vinden. In een zeer korte tijd gaan we erachter komen dat, wat in eerste instantie een gemakkelijke missie leek, de toekomst niet alleen van High Isle, maar van heel Tamriel aan ons zal overlaten. Als onderdeel van dit avontuur krijgen we de kans om twee nieuwe metgezellen (Isobel en Ember) te ontmoeten en te rekruteren via hun eigen subplots. Daarnaast zullen we ook helpen door het mysterie te ontrafelen van de vulkanische openingen die in de hele archipel zijn opgedoken en het grondgebied in gevaar brengen.

The Elder Scrolls Online: High IsleThe Elder Scrolls Online: High IsleThe Elder Scrolls Online: High Isle

Het is heerlijk om High Isle te ontdekken door zijn missies, niet alleen vanwege de mooie graphics van het middeleeuwse landschap, maar ook de personages en decoraties die Bethesda met veel moeite heeft gemaakt. De wereld om je heen voelt levend en je kunt de kleinste details observeren die erin zijn gebakken, die de ervaring aanzienlijk verhogen, zoals het zien van beren die hun rug in de bomen krabben tijdens het doorkruisen van een bos. Er zijn ook veel opkomende NPC-interacties zoals ruzies tussen buren, een man die zijn dronken vrouw mee naar huis neemt ... Bethesda heeft een goed gevoel voor humor in deze details.

Voor het geval je niet genoeg te maken had met dungeon crawling of mysteries, gebruikt Bethesda deze nieuwe uitbreiding om de spelers een origineel kaartminispel te geven met de naam Tales of Tribute. Met een aantal eenvoudige regels en een tutorial als een andere missie, gaan we snel leren hoe we dit merkwaardige spel moeten spelen. Bethesda heeft verduidelijkt dat hun bedoeling met Tales of Tribute is om een speelse toevoeging aan het Elder Scrolls-universum te creëren, en daartoe heeft het duidelijk gemaakt dat het niet zal worden gereguleerd door microtransacties van welke aard dan ook. De nieuwe kaarten om de decks aan te passen kunnen alleen worden verkregen door in-game missies of door te praten met de bevolking van High Isle. Daarnaast wordt er een intern competitiesysteem gecreëerd tussen spelers waarvan de beloningen items uit de uitbreiding zelf zullen zijn.

Kortom, er is voor elk type speler wel iets te vinden in The Elder Scrolls Online: High Isle. Ben je gepassioneerd door een combat MMORPG? Allerlei monsters en vijanden liggen verspreid over het land van High Isle. Ben je van onderzoek en verhalen? Vanaf minuut één ben je verwikkeld in een diepe verhaallijn met vleugjes mysterie, politieke strijd, verwikkelingen en verraad die literatuurliefhebbers zouden bekoren. Maar wat als ik meer met mijn vrienden speel? Sluit je aan bij een clan of creëer je eigen groep avonturiers om de gecompliceerde kerkers te betreden en als een team de nieuwe bazen te verslaan die ze bewonen. Voel je je handig? In ESO: High Isle kun je het knutselgebied onderzoeken dat werkt in secundaire beroepen (mijnbouw, timmerwerk, sieraden, enz.) waar je je waarde kunt bewijzen als zowel een ambachtsman als een verzamelaar - je kunt zelfs je eigen woninginrichting bouwen!

Bethesda heeft zijn hart en ziel in de game gestoken om ons een heerlijke uitbreiding te bieden voor een franchise die volgens sommigen sinds Skyrim niet meer op de been was gekomen. De aanbiedingen van toegang tot het spel (met de aankoop van High Isle verwerven nieuwe spelers het basisspel en alle eerdere uitbreidingen tegelijkertijd!) openen de deuren naar een zeer meeslepende ervaring in de wereld van enorme rollenspellen.

The Elder Scrolls Online: High Isle
8 / 10
+