The Out-Laws

The Out-Laws

Marcus heeft een ongeïnspireerde, humorloze drivel doorgemaakt die op een steenworp afstand van een van de slechtste films van het jaar ligt.

Is het comedygenre dood? Tja, soms vraag je je wel af wat er echt aan de hand is, want waar is de slimme, slimme humor gebleven? Trefzekere scripts die zorgvuldig van alle individualiteit en subtiliteit zijn ontdaan, zijn de status quo geworden, en de nieuwste toevoeging van Netflix met Adam Sandler in de stoel van de producent doet heel weinig om af te wijken van het pad dat zoveel anderen eerder hebben bewandeld.

The Out-Laws is de definitie van déjà vu, een verhaal zonder identiteit en acteurs die het beste proberen te maken van een slechte situatie. De film volgt het jonge stel Owen en Parker terwijl ze zich voorbereiden op de grootste dag van hun leven, hun huwelijk. Natuurlijk gaan de dingen niet volgens plan en ontstaan er complicaties wanneer de schoonfamilie, die de bruidegom nog nooit heeft ontmoet, besluit om de bruiloft bij te wonen.

De situatie wordt nog ingewikkelder wanneer de bank waar Owen voor werkt ook wordt beroofd door een beruchte bende, waardoor hij de twee ouders van zijn verloofde (gespeeld door Pierce Brosnan en Ellen Barkin) verdenkt. Zijn zij de meesterbreinen achter de overval? Het is nooit spannender dan dat, en deze twee thema's werken nooit echt, de interactie is er simpelweg niet en het resultaat is dat The Out-Laws vaak onsamenhangend aanvoelt.

The Out-Laws

Het algemene, dominante gevoel is dat van twee half afgemaakte scripts die in één worden gedwongen, en dat is echt jammer. Omdat we weten dat het kan. Kijk maar naar de ietwat vergeten Hugh Grant-klassieker Mickey Blue Eyes, een film die fenomenaal werk levert door de twee genres samen te weven en met een zeer vergelijkbaar script. Maar met Ben Zazove en Evan Turner die de pen vasthouden, wat kun je nog meer verwachten?

Ergens langs de lijn voelt het alsof de filmmakers zich bewust waren van de problemen, en in wanhoop de dialoog met zoveel mogelijk obsceniteit hebben gekruid - wat de film echt niet helpt. De humor voelt geforceerd en onwaardig, heel weinig van de grappen weten te landen, en de scenaristen lijken het zonder nadenken te hebben overgoten in de hoop dat er uiteindelijk tenminste iets aan de muur blijft plakken.

Zelfs de anders zo getalenteerde Brosnan kan niets doen om The In-Laws te redden en de soep van Tyler Spindel is niets meer dan een pure verspilling van je tijd. Het is vermoeiende, zielloze rotzooi zonder hart of ziel en de zoveelste nagel aan de doodskist van de toch al bezoedelde reputatie van de regisseur. Doe jezelf een plezier en sla The In-Laws over, eerlijk gezegd, misschien vind je een avond staren naar een muur meer de moeite waard. Belabberd is wat dit is.

02 Gamereactor Netherlands
2 / 10