logo hd live | Sker Ritual

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      WrestleQuest

WrestleQuest

In een van de meest unieke clashes van het jaar waar worstelen en rollenspellen elkaar ontmoeten, is Conny in de ring gestapt om erachter te komen hoe goed dit zal zijn ...

Net zoals films soms verwaterd kunnen aanvoelen met hun overvloed aan bepaalde genres (Superhelden... Hoest... kuch...), kan het gameklimaat soms ook wat stagneren. Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om een unieke invalshoek te vinden, een genre te revolutioneren of het wiel opnieuw uit te vinden, maar vaak voelen veel games aan als variaties, of erger - kopieën, van elkaar. Ik zou overdrijven als ik zou zeggen dat WrestleQuest iets compleet nieuws is, omdat het een vleugje heeft van wat we eerder hebben gezien, maar het voelt in ieder geval als iets dat fris, anders en vooral erg vermakelijk is.

Omdat ik geen specifieke relatie of kennis heb van de legendarische worsteliconen in het spel, zijn noch namen als Jake the Snake en Randy Savage, noch de dunne verhaallijn van het spel dingen waar ik me mee bezighoud. De role-playing kleding die de game verrassend omarmt is echter iets dat zeker bij mij past, en de uitvoering is in veel opzichten fantastisch. Dit is vooral merkbaar in de ring, waar de wedstrijden turn-based zijn met klassieke aanvallen, maar natuurlijk in een worstelstijl. Naast het verslijten van je tegenstander zodat je ze kunt pinnen, is er ook een hypemeter voor het publiek. Als je dezelfde aanvallen doet, daalt het en wordt je tegenstander sterker, maar als je het publiek vermaakt, haal je er kracht uit. Dit deel voelt een beetje gimmicky aan en heeft geen significante invloed op de uitkomst, maar is een leuk element dat vooral benadrukt hoezeer deze game een spel is voor de toeschouwers. Andere dingen zoals tagteams en gekke speciale aanvallen zijn aanwezig, evenals het feit dat de groep personages die je in je team krijgt allemaal hun unieke vaardigheden hebben.

WrestleQuest

Ik denk dat deze gevechten in veel opzichten een goede samenvatting zijn van het hele spel. Ze zijn erg charmant en vermakelijk in hun uitvoering, zowel visueel als hoe ze zijn opgezet. Dit gaat vervolgens door in de rest van de ervaring, waar de pixelafbeeldingen vooral aangenaam zijn om naar te kijken, maar ik vind het ook leuk hoeveel focus de animaties daadwerkelijk krijgen. De charme en humor zit in veel van de details en ik wil deze niet echt onthullen, maar laat me gewoon zeggen dat het meeste van wat je verwacht van worstelen hier op de een of andere manier is ingebakken. Het is duidelijk dat de ontwikkelaars grote fans zijn van het hele spektakel en alles hebben opgenomen wat je maar kunt bedenken. Zelfs als het verhaal niets is om over te schreeuwen, is het algehele ontwerp van de game in ieder geval briljant.

De ontmoeting tussen worstelen en rollenspel is hier het meest unieke. Dat laatste is merkbaar, naast de al genoemde turn-based gevechten, in andere klassieke dingen zoals een wereldkaart, het krijgen van nieuwe vaardigheden, het winnen van wedstrijden die je ervaringspunten opleveren en het levelen omhoog. De verkenning van de omgevingen van de game voelt ook erg traditioneel aan en elke unieke omgeving is gevuld met leuke dingen om te ontdekken. Ik dwaal vaak door de gebieden om te zien wat er te vinden is en over omgevingen gesproken, het ontwerp is ook de moeite waard om een paar woorden over te schrijven. Alles wordt gedaan met een speelsheid in de zin van het woord waarbij speelgoed en de mix van allerlei actiefiguren een plaats hebben in dit gekke universum en net als de mix van gamegenre en sport werkt het prima. Er zijn veel spannende omgevingen om te verkennen en gedrenkt in de fantastische pixelafbeeldingen, wordt elke nieuwe ontdekking van een plek iets leuks.

WrestleQuest
      Turn-based en zeer vermakelijke in-ring gevechten zijn de belangrijkste attractie van de game.

Ik vind veel leuk aan dit spel, maar er zijn een paar dingen die de ervaring een beetje naar beneden halen. Naast het feit dat het verhaal en de personages van de game me volledig onverschillig laten, is de soundscape op sommige plaatsen ook een beetje vlak. Er is veel muziek die goed bij de game past, maar de irritante stemmen en onnozele uitdrukkingen worden na verloop van tijd vervelender. Op dezelfde manier wordt de structuur van het spel een beetje repetitief na er een paar uur mee te hebben doorgebracht. Ik weet niet of hier veel anders had gekund, behalve misschien een minder boeiend verhaal, maar voor mij was het spel het beste in kortere doses te spelen. Elke ronde van het spel voelde echter erg vermakelijk en ik glimlachte vaak om het vermogen van de ontwikkelaars om deze mix van waanzin samen te stellen.

WrestleQuest
      Met het spel kun je je eigen grote ingang voor bepaalde wedstrijden ontwerpen.

Ik beoordeel een rollenspel vaak op hoe memorabel de reis is, en hoewel dit avontuur een deel van het epische gevoel mist dat andere games in het genre bieden, maakt het niet echt uit. In plaats daarvan is het leuk dat het breekt met de klassieke fantasieformule en je iets anders geeft. Er is nog steeds het meeste van wat het genre meestal biedt en de gepassioneerde interesse van de ontwikkelaars in zowel rollenspellen als worstelen is aanstekelijk.

WrestleQuest is voor mij absoluut de meest unieke game van het jaar. Maar ik wil het ook een beetje extra benadrukken omdat het zo goed slaagt in alles wat het doet. In echte rollenspelgeest is er veel te zien en te ontdekken, en in ware worstelgeest neem je wat er in en buiten de ring gebeurt en laat je het voelen als een natuurlijk onderdeel van de ervaring. Er is zeker geen tekort aan goed gemaakte indiegames, en zelfs als WrestleQuest zich niet helemaal kan meten met de allerbesten, is de humor, charme en vooral het unieke concept iets dat echt moet worden beloond.

8 / 10
      +
      Fantastisch vermakelijke gevechten, mooie pixelafbeeldingen met geweldige animaties, veel charme en humor, de mix van worstelen en rollenspellen werkt buitengewoon goed.